BMW Garage – Bimmerretrofit systemy nawigacyjne – kodowanie – programowanie

Kamera KAFAS2 – doposażenie i aktywacja pełnej funkcjonalości w F30

Przyjechało do nas małżeństwo z BMW 316D (F30) z problemem ginącego prądu w trakcie niedługiego postoju samochodu. Standardowy komunikat ‚Podwyższone wyładowanie akumulatora na postoju’

Po diagnostyce i analizie problemów w samochodzie dość szybko doszliśmy, że samochód nie jest w oryginalnej konfiguracji i problem leży w retrofitach wykonanych przez poprzedniego właściciela tego samochodu.

Wszelkie retrofity musiały zostać wykonane przez tzw. druciarza, który nie zadbał o odpowiednią konfigurację i dopasowanie części do retrofitów do reszty wyposażenia samochodu, jego rocznika i modelu.

Zastane retrofity:
– nawigacja NBT (nie pasowała do reszty wyposażenia)
– kamera cofania – jedyna część pasująca ale ale ….
– kamera KAFAS2 (nie pasująca do modelu – zamontowana z samochodu serii 5 z nieaktywnymi funkcjami)
– asystent świateł mijania bazujący na kamerze KAFAS2

Reasumując w pierwszej kolejności zaczęliśmy szukać złodzieja prądu w aucie. Po kilku różnych próbach okazało się, że jak zwykle złodziejem jest źle podłączona kamera cofania, której moduł nie usypiał się z całym samochodem i pozostawiał po sobie w sumie nieduży pobór o wartości 0,28A ale biorąc pod uwagę, że samochód był przez weekend np. nie używany to w poniedziałek już nie można było go odpalić.

Po poprawnym doprowadzeniu instalacji do modułu kamery, samochód usypiał się wzorowo i wyłączał wszystkie obwody do wartości 0,0A

Następnym problemem była nie funkcjonalna kamera KAFAS2, która w żadnym wariancie nie spełniała swojej funkcji.

‚Druciarz’ montując takową kamerę zapomniał, że w tych samochodach montując kamerę KAFAS2 wymagane są kody FSC wygenerowane pod nr VIN przez BMW na etapie produkcji samochodu.

Każda kamera KAFAS2 doposażona do samochodu będzie tylko dawać nam jedną funkcję ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu jak jest dobrze podłączona i skonfigurowana ale nie będziemy mieli:
– Speed Limit Info – czyli czytania znaków
– ostrzeżenia o zbliżającej się kolizji
– asystenta świateł drogowych

Pan ‚druciarz’ zapomniał, że takich rzeczy nie potrafi zrobić i pozostawił te funkcje nieaktywne ale zakodowane do samochodu.

Klient nasz miał szczęście (jak to powiedział odbierając samochód), że trafił na naszą firmę (ASO BMW nie chciało się podjąć usunięcia usterki, ze względu na nietypowe modyfikacje w aucie.
Klient już wie, że posiadamy wiedzę i doświadczenie w sprawach związanych z BMW i ich retrofitami. Wyjechał z naszej firmy z działającą pełną funkcjonalnością kamery KAFAS2, bez złodzieja prądu, zaktualizowanymi sterownikami w całym samochodzie i odblokowanym DVD oraz zmienionymi wartościami systemu Start & Stop.

Nas również cieszy zadowolenie klienta i oby jak najwięcej tak zadowolonych klientów.

Poniżej kilka zdjęć z działającego systemu KAFAS2

 

 

 

 

About